رويدادها و خبرها
دوشنبه 27 آبان 1398 پیام وزیر بهداشت به مناسبت روز جهانی معلولان؛ضرورت تسری خدمات توانبخشی در تمامی سطوح نظام سلامت وزیر بهداشت همزمان با فرارسیدن ۱۲ آذر و روز جهانی افراد دارای ناتوانی پیامی صادر کرد. پیام وزیر بهداشت به مناسبت روز جهانی معلولان؛ضرورت تسری خدمات توانبخشی در تمامی سطوح نظام سلامت

وزیر بهداشت همزمان با فرارسیدن ۱۲ آذر و روز جهانی افراد دارای ناتوانی پیامی صادر کرد.

به گزارش وبدا، متن این پیام به شرح زیر است:

۱۲ آذر مصادف با ۳ دسامبر، روز جهانی افراد دارای ناتوانی است؛ این نام‏گذاری در سال ۱۹۹۲ توسط سازمان ملل متحد و بر اساس یک توافق بینالمللی صورت گرفت و از آن پس، همه ساله در همه کشورها این روز گرامی داشته میشود. یکی از مهمترین دلایل این توجه جهانی، افزایش درک جوامع نسبت به مسائل مرتبط با ناتوانی و معلولیت همنوعان و بسیج عمومی برای حمایت از عزت، احقاق حقوق و افزایش رفاه اجتماعی کم‌توانان و ناتوانان است.

این روز همچنین فرصت مغتنمی است برای توجه بیشتر به ایجاد فرصتهای برابر و فراهم کردن فضای مشارکت افراد دارای ناتوانی در کاهش موانع اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... در مسیر فعالیت این گروه در جامعه.

در همین راستا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی سالهای اخیر، برای ارائه خدمات گوناگون در سطوح مختلف پیشگیری، درمان و درمان‌های تخصصی، برنامهریزیهای متعددی انجام داده و از سوی کارشناسان و مجریان، تلاش‌های فراوانی صورت گرفته است. البته نتایج این تلاشها هنوز به حد کفایت نرسیده و بین وضعیت مطلوب و موجود فاصله بسیاری وجود دارد؛ لذا برای حرکت سریعتر در این مسیر، ضروری است خدمات توانبخشی در تمامی سطوح نظام سلامت تسری پیدا کند و با برقراری پیوندی مستحکم میان برنامه ‏های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با سایر وزارتخانهها و دستگاههای دولتی و غیر دولتی مرتبط، در قالب یک عزم ملی، خدمات این حوزه گسترش یابد.

بدون شک حضور فعال و مشارکت افراد دارای ناتوانی، خانوادههای ایشان و سازمانهای مردم نهاد، در محقق شدن این امر مهم از اهمیت ویژهای برخوردار است.

اینجانب با آرزوی تحقق کامل برنامههای ارائه خدمات مورد نیاز به هموطنان گرانقدر دارای کمتوانی و ناتوانی، این روز مبارک را به همه ایشان و خانوادههای عزیز و صبورشان تبریک میگویم و از خداوند متعال میخواهم گامهای ما را در راه خدمت رسانی به این عزیزان، بیش از پیش استوار فرماید.

دکتر سید حسن هاشمی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

تعداد بازديد اين صفحه: 234762
تعداد بازديد کنندگان سايت: 108875031 تعداد بازديد زيرپورتال: 773887 اين زيرپورتال امروز: 312 سایت در امروز: 95196 اين صفحه امروز: 52