شرح وظایف روابط عمومی           

مهمترین وظیفه روابط عمومی ، شناخت افکار عمومی و نفوذ در آن برای جلب رضایت افکار عمومی نسبت به سازمان است که هم درون سازمان و هم در بیرون از سازمان دنبال می شود. بی تردید ، این وظیفه در قالب مجموعه ایی از فعالیت های ارتباطی صورت می گیرد که میتوان آنها را تح عناوین ارتباطات،امور فرهنگی و نمایشگاهها ،انتشارات ،سنجش افکار و پژوهش و برنامه ریزی دسته بندی کرد که به اختصار وظایف بدین شرح  می باشد:

1-  سیاستگذاری ، برنامه ریزی و کاربرد شیوه ها و برنامه های مناسب برای انعکاس اهداف ،سیاستها ،فعالیت ها ،برنامه ها و مواضع سازمان به مخاطبان رسانه ها و جامعه.

2-  تلاش برای تقویت هر چه بیشتر روحیه تفاهم بین کارکنان و مدیران و زمینه سازی برای برقراری ارتباطات بین آنان.

3-  عضویت و شرکت در جلسه های مهم سازمان و به منظور آگاهی از سیاستها،خط مشی ها، برنامه ها و روند فعالیت ها و نیز آگاهی از نتایج سایر نشستها و گردهمایی ها و جلسه ها.

4-    برنامه ریزی و اطلاع رسانی به مردم درباره عملکرد سازمان به انگیزه تنویر افکار عمومی.

5-  ایجاد ارتباط احسن با مطبوعات ،رادیو،تلویزیون و خبرگزاری ها و بهره برداری بهینه از آنها برای اطلاع رسانی به مردم.

6-    مشارکت در برگزاری سمینارها و گردهمایی های تخصصی و عمومی سازمان.

7-    مدیریت نمایشگاهها.

8-    طراحی و تولید هدایای تبلیغاتی برای اهدا به مخاطبان.

9-    نوآوری، خلاقیت و طراحی فعالیتهای جدید در قلمرو وظایف روابط عمومی.

10-   نظارت و ارزیابی فعالیتها و نتایج حاصل در برنامه ها و فعالیتهای آتی.

تعداد بازديد اين صفحه: 2240
تعداد بازديد کنندگان سايت: 18937061 تعداد بازديد زيرپورتال: 180321 اين زيرپورتال امروز: 395 سایت در امروز: 23413 اين صفحه امروز: 2